Fest och födelsedag

Ont i fötter armar och ben idag, har nog inte dansat så mycket på evigheter. Men det var det värt, jag har haft förmånen att få fira min dag med nära och kära i ett underbart kalas. Huset har varit fullt av vänner från Dalarna,Orust och Göteborg som förgyllde min fest och sen sov över hos oss. Ibland har man bara tur och det hade jag igår, vilket väder vi hade och all sång och musik. Min käre systerson Emil( i vår familj kallad kulan) kom fram till mig och sade: moster jag har tagit sånglektioner i fem veckor för jag ville sjunga "jag är en fattig bonddräng" för dig, men nu är jag så jäkla nervös så jag vet inte om jag vågar. Denna fina kille jag kramade honom och lovade sitta bredvid och sjunga med och det gjorde vi!  Det blev så bra!! Min pappa var oxå uppe och sjöng det är ju inte för inte han kallas för Gert-Elvis.
 
Jag blev ordentligt firad och det blev som jag ville en fest i glädje, sång och dans. Så jag tar mina värkande fötter trötta lilla ansikte och stoppar in alla intryck,all gemenskap och all kärlek jag fick igår i mitt hjärta och där får det stanna länge länge.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild Välkommen till min blogg. Detta är ingen matblogg utan en blogg som handlar om en kvinna mitt i livet. Före och efter barnen. Här får du ta del av mitt liv med en viss ironi och knorr på ibland.

RSS 2.0