16 Isbitar

Så var semestern redan förbi, vad var det som hände? 25 härliga lediga dagar borta, över, förbi. Jag ska inte klaga jag har haft en härlig ledighet, umgåtts med mina härliga ungar och sista veckan haft kanonväder med sol och bad. Men efter tre dagar på jobbet så är det som om man aldrig varit ledig. En utav kvällarna på semester så var jag och en god körvän på Thomas Di Leva i Falkenberg. Vi åt en god grillbuff'e och delade en flaska Ros'e innan föreställningen. Och sen kom han med sin röda kaftan svallande lockar och ett brett leende. Han pratade en hel del mellan låtarna och han sade en sak som fastnade. Om man har riktigt tråkigt, sitter och väntar på en buss eller står i en lång kö till exempel Ska man istället för att bli irriterad tänka: hm intressant!  Detta kan jag meddela att jag och min kollega har tillämpat under arbetet idag:)
Efter jobbet körde jag och hämtade Grisagrace på dagis och sen ut på altanen på med lugna favoriter och sjönk ner i min solstol mmmmmmm härligt. fick lite kärlek av Gracie oxå. Efter en stund så kommer maken pustande och stönande, han hade arbetat hårt tyckte han och skulle nu ha lite ömkan från mig. Glöm det annonserade jag fixa en drink tilm oss i stället. Muttrande försvann han ut i köket, hörde hur han räknade och donade. Han försöker få den ultimata smaken på en Caiphrina, kan tillägga att det gått åt en hel del tester. Med brunt socker, med vitt socker, med skalad lime, med mosad lime med 3cl rom och med 4 cl rom. Ni fattar va det är hårt att vara provsmakare i det Levstamska hemmet. Men nu kom han ut på altanen och sken som solen i Karlstad. Nu Aggie nu vet jag det ska va 16 isbitar i den!!!
 
 
Glöm
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild Välkommen till min blogg. Detta är ingen matblogg utan en blogg som handlar om en kvinna mitt i livet. Före och efter barnen. Här får du ta del av mitt liv med en viss ironi och knorr på ibland.

RSS 2.0