Dessa karlar!

Jag har ju tidigare tagit upp det här med min makes och min olikhet, oftast på gott men ibland på ont. Jag bryr mig till exempel inte om ifall det råkar vara en fläck här eller där. Min käre make får däremot spatt om det skulle sitta en fläck på något. Själv hade jag om......... det hade stört mig något tagit en trasa och torkat bort eländet. Men min make han har ett annat patent, han spottar på pekfingret och gnuggar frenetiskt. Då får jag spatt!!
-men herregud gör inte så, nu blev det ju en ännu större fläck
-ja men nu är den borta Aggie ser du det?
-nä det är den ju inte nu är det ju en jättestoor fläck istället. varför tog du inte någon trasa?
-nä det behövdes inte jag hade ju ingen här och nu är den ju borta!
Gah! jag blir så trött ja ni fattar va?
 
Härom dagen satt vi ute i trädgården och fikade vi har en liten plats vid altandörren där det även finns ett uttag för en vattenslang. Sen några år tillbaka har ju käre maken renoverat vårt garage och även då bytt ut vissa plankor i fasaden på huset. Därför var det nu ett hål där, jag hade sett tidigare att det hade byggts ett humlebo där inne och det var stora humlor. Grisagrace hade fullt sjå att jaga dessa varelser så jag hade upplyst maken om detta en längre tid. Inget hade ju dock hänt (det brukar ta tid om man säger så) så när vi nu sitter där i all sköns ro så råkar jag dumt nog att påtala detta. 
-har du sett det stora humlorna som bor där inne?
-det bor inga humlor där
-men det gör det ju! titta nu flög det ut en till.
Vis av min erfarenhet borde jag ju inte sagt detta för samma som med fläckar måste man köra in diverse verktyg i minsta lilla spricka eller hål. Haha förstår nog vilka bilder ni fick nu assa bassa!! och mycket riktigt. 
Nej! du får inte röra runt där med tårtspaden
-ingen fara Aggie det bor bara ett par stycken högst säger han och bröstar sig för fullt.
Sen kör han in spaden och hinner inte knappt ta ut den innan det far ut ett tjugotal mycket arga humlor!!!
Han flyger upp och springer ut i trädgården alla dessa 106 kg ingen gasell om man säger så:) 
Va faan Aggie gör något ropar han med han lubbar runt i trädgården vilt viftande med tårtspaden.
Men jag, jag lutar mig bekvämt tillbaka i stolen och tar en jordgubbe till och tittar på detta spektakel. Och undrar för mig själv
Vad är det för speciellt med karlar och hål?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild Välkommen till min blogg. Detta är ingen matblogg utan en blogg som handlar om en kvinna mitt i livet. Före och efter barnen. Här får du ta del av mitt liv med en viss ironi och knorr på ibland.

RSS 2.0