Det här med skor

Var ledig idag och vad kan man fylla den med då kan man ju undra? Ja några duktiga personer hade säkert vikt den dagen åt städning och tvätt. Men eftersom jag inte känner mig varken duktig eller präktig för tillfället så fick jag en strålande ide. Och då kommer jag osökt in på dagens to do lista: köpa skor. Jag älskar skor!!! ja jag älskar väskor,klockor och kläder med men skor det är något magiskt med det. Jag kan inte åka in till varken Varberg eller Falkenberg utan att "råka" titta in och vips komma ut med en påse ja inte alltid kära nån men lite då och då.
 
Vad är det med kvinnor och skor egentligen? det måste finnas en inbyggd sko gen i vissa kvinnor, och tänk vilken tur att jag fick den genen. För tänk om jag hade fått list och spik genen åh hemska tanke, fast maken hade nog ingått i ett lyckorus om så vore fallet. Han hade väl inte räknat med att få en skoälskande kvinna vid sin läst den dagen han äktade mig. Fast det är ju lite sent påtänkt nu 32 år senare om man säger så. Funderar ibland på det här med att allt ska vara så jämlikt som möjligt, jag är nog gammaldags i det avseendet. Jag avskyr att spika, måla,klippa gräs och påta i trädgården .Utan jag är kvinna ut i fingertopparna och det står jag för. Men nu gled du väl verkligen ur ditt sko inlägg här tänker väl du, och ja du har alldeles rätt.
 
I våran hall står det nu 13 par skor 12 är mina och ett par är makens. Han är av den åsikten att han inte behöver mer. Jag är då av en annan åsikt, jag behöver ständigt ett par nya och därför gick färden ner till Falkenberg, det är ju så att en viss person fyller några ångestladdade år i sommar och eftersom jag hade inhandlat en vacker vit klänning så bara måste jag ha nya skor oxå. Och så blev det ett par höööga svarta som satt som en smäck att mingla omkring i och ett par ballerina i silver att skutta omkring i senare under kvällen. Blev så nöjd.
 
Får väl kanske röja upp lite skoträsket och slänga några gamla kanske? eller......få se maken har ju tre par som står i garderoben om jag slänger ett par av hans så får mina två nya par plats. Eftersom hans skor är mycket längre än mina, ja så måste det ju bli.
Fasen kom inte och säg att jag inte löser några problem no no.
 
Hasta la vista på er hm undrar om det blir regn? får nog fasen se om jag har några "gombistoblar"
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild Välkommen till min blogg. Detta är ingen matblogg utan en blogg som handlar om en kvinna mitt i livet. Före och efter barnen. Här får du ta del av mitt liv med en viss ironi och knorr på ibland.

RSS 2.0