I välsignad och fröjd

Ja visst kan man sammanfatta denna härliga helg i pingstens fägring. För en gång skull var jag ledig en pingst och hade mycket trevliga saker inbokade. Vila? nja jag hann inte det heller men men. Redan i fredags inleddes helgen i gemensamhetens tecken, yngste sonen med flickvän bjöd på våfflor jordgubbar och vispgrädde. Jag älskar vispgrädde!!! och även äldste sonen med flickvän dök upp så mysigt. Sen väl hemma kom nästa sms :sugna på öl och pizza? upp på cyklen och slöt mig samman med yngste sonen o flickvän igen. Hade en trevlig kväll tillsammans innan jag hoppade upp cyklen igen. Har jag sagt atg jag vill ha en ny pimpad cykel i 50 års present? Mm vill jag.
 
Pingsafton inleddes med frulle med make och sen iväg till kyrkan på genrep, åh vi hade så roligt! tänk er den känslan när man i detta fallet då sjunger, får en sån eurfori av känslor så tårarna bara kommer. Så magiskt var det. När man hittar toner inom sig och kan leverera på topp då är det härligt att leva. På kvällen blev det lite grillning med maken och ett par glas vin, man ska helst inte dricka om man sjunga dan därpå förstår ni:) 
Pingstdagen var det först sång och gudtjänst i Morup där jag oxå sjunger i kören. Ja jag veet det är mycket. Men det är svårt att välja för jag har så otroligt goda och fina körledare och vänner i båda körerna.
 
Det var fullsatt i båda kyrkorna!! och när sista tonen klingat ut igår kväll kändes det som om man kört ett maratonlopp.  Helt slut, hes,genomsvett och glad!!!! det är faktiskt jobbigt att sjunga det kan man inte tro. Vi slutade kvällen med mingel och plockmat som kyrkan bjöd oss på jättegott.
 
När jag kom hem slängde jag mig i min fåtölj klagade lite för maken hur slut jag var och att jag ville ha en stooor godispåse. Och det Aggie vill ha det får hon.
 
Idag har jag tagit hand om mig själv fixat mina ögonfransar, såg ut som en vindpinad uggla och avslutade med fotmassage, gelemålning med pimp och en god sallad. I kväll är det arbete igen och nedräkningen har börjat: två veckor till semester och då då ska jag sooooova.
Kram på er i solskenet Aggie.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild Välkommen till min blogg. Detta är ingen matblogg utan en blogg som handlar om en kvinna mitt i livet. Före och efter barnen. Här får du ta del av mitt liv med en viss ironi och knorr på ibland.

RSS 2.0