Skene Järn

Snart har första semesterveckan gått och jag har bara latat mig och umgåtts med mina goa vänner och kära barn. Ungarna brukar alltid klaga på mig och säga att de vet ingen som är så stressad som jag och har inget att stressa till. Men jag har nog en inbyggd stress manick som pockar på mig: gör det, åk dit skynda skynda och jag är som en duracellkanin många gånger. Men denna veckan har jag tagit mig tid, ägnade hela em med dottern och svärsonen, om han var lika lycklig som hon kan nog diskuteras hehe. Vi åt sallad och lögade oss i solen, en tripp till Tyskland har det oxå blivit, så nu börjar det att bli färdigt till kalaset.  Några avsnitt av Games of Thrones med äldsta sonen har det oxå hunnits med. Räkmacka med killkompis och hans goa flickvän har oxå hunnits med. Hm har nog inte blivit så mycket vila ändå.
 
Ja i dag var planerna Munkagårdsskolan med dotter och barnbarnet, det kunde man fetglömma direkt. Regnet öste ner och det blev till att tänka om. Maken kom då på den eminenta iden att vi skulle ta en tur till Skene Järn. Garanterat var vi de enda västkustborna i Skene alla andra är ju i Varberg så det var ju ingen trängsel direkt.  Ibland får man offra sig och åka och titta på lister, spikar och annat tjafs och då är Skene Järn att rekommendera. 
De har en härlig avdelning med kläder, inredning och smycken och bara det får ju schopoholicen i Aggie att lysa som en sol. Så denna gången blev det en läcker tröja till lilla moi.
 
Varför då? jo för det är jag värd och så måste jag se vacker ut i kväll då vi ska inviga iskrossmaskinen som oxå fick följa med hem.
Kram på er önskar Aggie
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild Välkommen till min blogg. Detta är ingen matblogg utan en blogg som handlar om en kvinna mitt i livet. Före och efter barnen. Här får du ta del av mitt liv med en viss ironi och knorr på ibland.

RSS 2.0